ReAttach begeleiding

Ik ben gecertificeerd en bevoegd om ReAttach begeleiding aan te bieden. ReAttach is een bemiddeling die zich richt op het verbeteren van problemen die op kunnen treden bij het verwerken van informatie, emoties en gebeurtenissen. Bij mensen met autisme blijkt dat zij elk op hun eigen individuele wijze een verscheidenheid aan kenmerken van autisme hebben, maar wel allemaal tegen problematiek in het dagelijkse functioneren aan lopen. Ik heb mij speciaal gericht op ReAttach begeleiding voor mensen met autisme omdat ReAttach begeleiding blijkt namelijk ook zeer goede resultaten te geven bij mensen met autisme.

ReAttach autisme erkend en geregistreerde begeleiding

Wat is ReAttach?

ReAttach is gebaseerd op de wijze waarop zeer jonge kinderen in een veilige omgeving en gehechtheid leren om hun emoties te reguleren en situaties en gebeurtenissen te verwerken. Bij de ReAttach begeleiding wordt dan getracht het gedrag van ouders na te bootsen dat zij vertonen als zij hun jonge kind troosten.

In een individueel begeleidingscontact reguleer ik uw emoties en uw spanningsniveau om u in staat te stellen uw hoofd leeg te maken. Dit doe ik door het gebruik van mijn stem en zachte ritmische aanrakingen op de rug van de handen. U hoeft bij de ReAttach begeleiding niet te praten. Door middel van uitgesproken opdrachten en het roffelen op de handen worden uw spanningsniveau, uw concentratie en emotiebeleving voor u gereguleerd.

Resultaten van de ReAttach begeleiding

ReAttach begeleiding is gericht op het verbeteren van knelpunten die kunnen optreden bij het verwerken van informatie, emoties en gebeurtenissen. Het is een multimodale benadering waarbij belangrijke knelpunten in het neuropsychologisch functioneren worden aangepakt.

ReAttach is primair gericht op het bereiken van de volgende resultaten:

  • Verbetering van de sensorische integratie
  • Het oefenen van sociaal cognitieve vaardigheden zoals de ‘theory of mind’ en sociale conceptvorming
  • Verbetering van het executief functioneren
  • Het ontlasten van het werkgeheugen
  • Het oefenen van het ophalen, registreren en in samenhang verwerken van informatie.

Daarnaast is de begeleiding gericht op:

  • Het ontwikkelen van een realistisch samen hangend zelfconcept
  • Het aanleren van adequate copingsstijlen
  • Het stimuleren van activiteiten die leiden tot zelfontplooiing